OT: LHC - typ vyzkumu

Daniel Valuch daniel.valuch@orange.fr
Středa Srpen 20 16:02:09 CEST 2008

experimenty ktore sa budu robit na LHC su uplne najzakladnejsi vyskum v
oblasti struktury hmoty. Vysledky su dolezite pre fyzikov a teoretikov.
Na druhej strane, aby sa LHC vobec mohlo postavit bolo potrebne urobit
vela zakladneho vyskumu a obrovske mnozstvo aplikovaneho vyskumu v
oblasti materialov, supravodivosti, elektroniky, optoelektroniky,
vakuovych systemov, vypoctovej techniky a pod. Ked sa LHC planovalo
niekedy zaciatkom 80-tych rokov este neexistovali hlavne technologie
ktore dovolili zacat aplikovany vyskum v polovici 90-tych rokov a
postavit od 2000 do teraz (napr. supravodice pozadovanych parametrov a
uz vobec nie v pozadovanom mnozstve).
b.