OT: Kratuv vibracni naramek

Ondrej leguanolog@seznam.cz
Pondělí Srpen 18 22:48:21 CEST 2008

No přemýšlel jsem nad tím a IMO by nestačila jen
frekvence/amplituda/směr, ale chtělo by to něco složitějšího - buď FFT
ale mnohem spíše sadu filtrů a databázi nasnímaných zvuků v paměti
(kterou by musel někdo vytvořit), se kterými by porovnávaly výstupy z
těch filtrů. Ono se totiž řekne "troubení auta" nebo "štěkot psa", ale
každé auto troubí trochu jinak a zároveň by to muselo být dostatečně
sofistikované, aby to dokázalo rozlišit důležité a nedůležité zvuky.
Nehledě na např. změnu zvuku sanitky při jejím průjezdu. Také porovnávat
např. jen změnu intenzity zvuku by nešlo, protože pak by to reagovalo
např. na rozjezd metra, průjezd motorky/vytuningovanýho auta nebo různé
stavební práce.

No a kdyby to bylo dost sofistikované, tak by tam musel být asi dost
rychlý "mozek" (ať už by to bylo FPGA, DSP nebo 32-bit) a ten by byl asi
dost žravý a v hodinkách nemůže být nekonečně velká baterka a zařízení
by se asi nemohlo nějak "uspávat", když má být stále v pohotovosti.

A to nemluvím o takovém detailu jako to celé nakonec převézt z
laboratorního bastlu do finální podoby včetně "krabičky" (nevím jak
jinak to nazvat).

Možná na akademické půdě by se do toho mohli vrhnout (něco jako
"i4control", ale IMO se na akademické půdě máloco dovede do funkčního
celku vhodného pro praktické nasazení).

OH

--
Jabber: Iguaner@jabber.cz
ICQ: 122712466

|       IKORAS - My home-made MP3 player          |
|       http://ikoras.iglu.cz                     |