Flip Flop z tranzistoru

Tomáš Hamouz hamouz@alsoft.cz
Čtvrtek Srpen 14 15:55:20 CEST 2008

SS> Hezke odpoledne,

SS>     no to jsem take zkousela, vysledek byl ten, ze se vzdy zavrou oba
SS> dva tranzistory a pak se to opet vrati do vychoziho stavu.

SS>     Ale na tom odkazu z predchoziho emailu je vtip v tom, ze jsou tam
SS> vazebni odpory. Je to vymyslela uplne stejne, jen bez tech vazebnich
SS> odporu a chovalo se to tak, ze to nechodilo.

Záleží na propustném napětí na diodě a na přechodu BE, ale vzhledem k
saturačnímu napětí CE by to mohlo chodit i bez těch odporů.

Spíš to bude chtít poladit časové konstanty, tzn. Rv a Cv.
Ještě se dávají paralelně s Rb malé kondenzátory, které urychlí překlopení.

SS> Je pravda, ze tam nebylo
SS> ani tlacitko, ale jen dratek zasunuty do nepajiveho pole...

Zkus pro pokusy použít něco bezzákmitového. Pamatuju se že jsem to
dělal jako kluk a chovalo se to jak jsem psal, občas překlopilo,
občas ne, ale neměl jsem osciloskop a tak jsem nemohl přijít na
to že to ve skutečnosti překlopí několikrát.

Tomáš