DDS - vystup digitalniho signalu

balu@home daniel.valuch@orange.fr
Středa Srpen 13 22:59:57 CEST 2008

myslim ze ti to funguje tak ako ma. Nevravim ze je to dobre, ale je to
spravne :-) Problem s touto konstrukciou je ze musela byt jednoducha a
poskladana z dostupnych komponentov, takze viacere veci, ktore by som v
robote robil uplne inak museli byt vypustene.
Ale k funkcii...
Vystup DDS cipu je zdroj prudu. Takze ked je modul nezatazeny je na
vystupe dvojnasobne napatie. To je spravne. Na scheme je este jedna
chyba, vystup prevodnika I by mal byt zatazeny symetricky, takze R3 by
sa mal vymenit za 25 Ohm. To je ale detail.
Uz si presne nepamatam ako bol urobeny software ale viem ze s nastavenim
striedy bol problem - cislo na displeji v % zodpovedalo vystupnemu
napatiu na kanali Q, a nie strieda v %. Kedze je vystup I sinus, tak
strieda nerastie linearne s rozhodovacou hodnotou komparatora. Tomas to
potom myslim opravil.
Ak sa ma dodrzat plny rozsah regulacie, napatia na oboch kanaloch by
mali byt rovnake, t.j. treba vymenit aj odpory R2 a R8 za 25 Ohm. Potom
100% kanala Q by malo zodpovedat 100% kanala I a horny limit striedy.
Uz to bolo velmi davno, detaily si nepamatam. Jednoducho sa to da overit
osciloskopom alebo multimetrom.
Kedze sa na generovanie digitalneho signalu pouziva komparator strieda
logicky zavisi od momentov kedy sa vstupne signaly rovnaju v amplitude.
Pri pouziti digitalneho vystupu je nutne mat vystupnu amplitudu
nastavenu na maximum co poskytuje DDS cip, t.j. napriklad 0dBm (a cele
nasobky 5dBm).
Regulacia vystupnej amplitudy v ramci rozsahu 5dB sa robi digitalne v
DDS cipe, zvysok obstarava skokovy atenuator. Vystup musi byt zatazeny.
Ako som uz vravel, generator nie je dokonaly, bol navrhnuty tak aby bol
jednoduchy co prinasa urcite limitacie a vyzaduje aby sa clovek naucil
vyuzit jeho moznosti.
b.