Indikace na vstupu do MCU

HW CNCnet.info hwnews@cncnet.info
Pondělí Srpen 11 21:36:06 CEST 2008

Zdravim,

potykam se s takovym problemem. Delal jsem pro zakaznika ridici modul,
kde je 5 tlacitek. Po jejich stisku se neco provede - to neni dulezite.

Dodatecne si zakaznik vzpomnel, ze by chtel indikovat ledkou tlacitko co
bylo naposledy stisknute. Vstup je realizovan optoclenem, ktery
prizemnuje pull-up odpor a tento signal je pripojen na port MCU. Jako
standardni indikace, ktera na desce je, je paralelne k pull-up odporu
LED s odporem. Funguje to tedy tak, ze v okamziku sepnuti optoclenu
zasviti i i LED, jak se prizemni tranzistorem v optoclenu.

Bohuzel nemam na desce volne vystupy (mam ale jen ctyri) a tak me
napadlo, ze v okamziku kdy je tlacitko sepnute bych prehodil konkretni
bit portu do log.0 a prenastavil jej ze vstupu na vystup. Tim bych LED
dokazal prizemnit z MCU.

Logicky to nema chybu - pokud zarucim, ze se tam neobjevi log.1 tak
nemuze nastat kolize s tlacitkem - maximalne se prizemni jak z optoclenu
tak z MCU.

Jen nedokazu odhadnout jak se na tom fyzicky podepise provedeni portu.
Je to PORTB na PIC16F873A.

Muzete mi prosim nekdo to co jsem navrhnul zkritizovat?

Radek Vicek