Re: Jak připravit dům pro řídící systém?

nesvacil@posys.eu nesvacil@posys.eu
Pondělí Srpen 11 13:56:53 CEST 2008

Spocitejte si zarizeni:
-zabezpecovacka / cidla,
- protipozarni hlasice,
-kamery (venkovni/vnitrni),
-ovladani svetel od vypinacu,
-video/satelit,
-zvonek,
-datove pocitacove kabely,
-rolety,
-bezdratove pripojeni pocitacu,
-ovladani hlavic radiatoru,
-ovladani vzduchotenicky,
- meteorologicka stanice,
- lednicka ... vsechno ... .

Dojdete k velkme poctu, km kabelu. Do rozvadece treba 80 mm  husi krk ?
Vse date do rozvadece tj. cim blize k rozvadeci, tak tim tlusci.

Vsechno nevedte spolu. Treba silnoproud, slaboproud nebo take bezdrat z
hlediska blesku chce vesti specielnim svodem a zajistit jak v rozvadeci 230,
tak slaboproudu.

Ja jsem to vsechno taky nezvladl, dnes jsem moudrejsi. Jinak si najdete wiki
a EIB/KNX tj. evropskou nebo Amer. LonWorks. Abb pokud vim, tak vyrabi pro
EIB vypinace a stoji kolem 1000 kc. Maji nejake datove pripojeni kombinovane
s napajenim 12v. Je to ovsem pomala sbernice. Myslim, ze to je zalozeno na
RS485.

Ja ma napr. 58 kabelu do rozvadece slaboproudu + zabezpecovacku vedle, dalsi
rozvadec na rolety, ... . Vsechno jsem to nezvladl najednou.

Jirka