Jak připravit dům pro řídící systém?

Tomáš Vymětal vymetalt@gmail.com
Neděle Srpen 10 15:57:35 CEST 2008

To tajení cen má jeden jednoduchý důvod. On je celkem rozdíl mezi
nataháním kompletní elektriky po staru za 100 tisíc a kompletní
automatizací za mega. Tyto firmy do vývoje natlačily spoustu peněz a
chtějí mít jakžtakž nějaký feedback. Kdyby hodili do éteru ceník, věřím,
že drtivá většina lidí by se lekla, i když o cenách se mnohdy dá dál
jednat (i pro tyto firmy je kšeft v ceníkové hodnotě za půl mega a
fakturované za 300 tisíc pořád lepší, než kšeft žádný). Vůbec bych se
nebál je tedy přímo oslovit, jelikož chtějí prodat, na automatizaci mají
odborníky, co vám spočítají i hadice, aby se zavděčili.

Na druhou stranu, nechci dělat negativní reklamu (proto anonymně) se
zástupcem vývoje jedné z uvedených firem jsem se před dvěma lety potkal
a tehdy se vyjádřil v tom smyslu, že v tom stavu, v jakém se jejich
domácí automatizace nachází, by barák s jejich vlastní výbavou nechtěl
ani zadarmo.

T.V.