[OT] RC modely vrtulniku, elektricky pohon moznosti vsspalovaci pohon$?0000

RV vicek.radek@cpost.cz
Pátek Srpen 8 07:50:20 CEST 2008

Predem upozornuji, ze nejsem majitel "mixeru", ale pro letani je
vhodnejsi 35MHz protoze je vyhrazena JEN pro letadla a tudiz hrozi mensi
mzonost ruseni treba od autickaru a lodickaru. Na druhou stranu je radio
na 40MHz univerzalne pouzitelne na vsechno tedy i na letadla.

Co se tyka pasma 2.4GHz tak bych jej nezatracoval - hodne modelaru na ne
prechazi a nebo konvertuje sva radia pomoci VF modulu na toto pasmo.
Nazory jsou v celem spektru od absolutni neduvery az po tu bezmeznou.
Systemy na 2.4GHz delaji i vyrobci jako je Futaba a Graupner - kazdy na
to jde trochu jinak a pak samozrejme jeste par dalsich firem.

Pri nakupu z USA nemate jinou moznost nez jit do toho Wifi. Frekvence 50
a 72MHz jsou u nas nelegalni - ale zavidime jim je - maji kratsi anteny.

Take berte v potaz potrebu nejakeho navodu pro to radio - pokud jste
laik tak muzete mit problem s konverzi ceskych/anglickych terminu - plus
k tomu pristupuji ruzne finesy s ruznyma letovyma rezimama pokud je
radio podporuje.

Jinak se primlouvam take za elektriku - palivo pro spalovaky do
vrtulniku nemuze byt jen tak obycejne (metyl + ricin), ale musi
obsahovat i protipenive prisady a dobre oleje -> tudiz je drahe a
spotreba take neni zanedbatelna. Plus k tomu pristupuje potreba mit
zkusenosti s nastavenim motoru a take sladeni s radiem.

Radek Vicek