Osvedceny obvod na nabijeni LiON

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Pondělí Srpen 4 15:09:18 CEST 2008

Puvodni zprava ze dne 4.8.2008 od Delphin:

> chci nabijet LiON 4.2V 1500 mAh z 5V, proud cca 250mA. Predstavuji
> si neco jako tohle
> http://ww1.microchip.com/downloads/en/DeviceDoc/22005a.pdf a ke
> stesti by mi stacilo, kdyby to skutecne fungovalo tak, jak to
> naslibovali v DS a ne ze se to po 5-ti minutach spali.

> Chci se tedy zeptat, zda ma nekdo v praxi osvedcene automaticke
> nabijeni LiON ? Potrebuji informaci o tom, ze se nabiji a o tom, ze
> je nabito.

Ja s tim mam zkusenosti. V posledni dobe jsem si zrovna udelal hned
nekolik podobnych nabijecek s obvody MCP73841-2 a MCP73861-4, stejne
jako s nejakymi menici. Jedna je treba tady na zkusebnim plosnacku:

http://www.clexpert.cz/foto/charger1.jpg

http://www.clexpert.cz/foto/charger2.jpg

Dalsi zkusebni desticky muzu klidne vyfotit. I prislusne soucastky
muzu dodat.

Mam udelana zkusebni zapojeni pro rozna napeti, pro ruzne clanky,
nekde v grafech mam dokonce odmerene teploty, prubehy napeti i proudu,
jak se to chova pri ruznych zmenach apod.

PS: Tech 5V pro clanek 4,2V je docela na hrane, co jsem zjistil, tak
to chce aspon 5,5-6V. Jak s venkovnim FETem, tak s vnitrnim, proste
pri napeti 5V to poradny proud neudela. Tech 0,25A by mozna udelalo,
ted z hlavy nevim, musel bych to odmerit.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem
ICQ: 21215917, MSN: clexpert@clexpert.cz