Elektronkvy zesilovac

Pavel Kadečka pavel.kadecka@gmail.com
Pondělí Srpen 4 10:58:02 CEST 2008

2008/8/4 Daniel Valuch <daniel.valuch@orange.fr>:
> Polovodicova nahrada zabera zhruba rovnaky celkovy objem. Problem ale je
> ze samotny aktivny prvok je rozprestrety a vyplna cely objem
> zosilnovaca. Jedna 250kW VHF/UHF elektronka sa da v sucasnosti nahradit
> ca. 3000 tranzistormi.
> Objem ostane rovnaky, ale u elektronky sa tie zdroje a podporne obvody
> mozu dat hocikde vedla kde nezavadzaju, u 3000 tranzistoroveho
> zosilnovaca to nie je mozne.
> Aby som zhrnul - technickymi parametrami sme schopni vacsinu elektroniek
> nahradit, ale je to zatial pre mnozstvo aplikacii neprakticke.
> [...]

Jakou výhodu má 3000 tranzistorů oproti 1 elektronce? Vyšší účinnost?
A to nejde udělat jeden velkej tranzistor? ;-)

Docela by mě zajímalo, co se stane, když jeden tranzistor odejde -
nebo je tam třeba menší závada jako např. studeňák - jak se pak hledá
závada? No asi snadno podle zápachu a černýho místa ;)

P.K.