Elektronkvy zesilovac

Jaroslav Lukesh lukesh@seznam.cz
Pondělí Srpen 4 02:13:44 CEST 2008

Elektronkový zvuk lze dosáhnout i s tranzistory za 3 podmínek - malá zpětná
vazba, trvale polarizované kondenzátory a vzhledem k výstupnímu výkonu i
výkonu zdroje několikrát (5-10x) předimenzovaný konec.

A samozřejmě rozumný design, aby uměl pracovat i do kapacitní zátěže a snesl
práci i do zlomku ohmu při plném výkonu. Ale to by měla být samozřejmost.

----- Original Message -----
From: "Saša Svobodová" <sasa@zirafoviny.cz>

    Nekde jsem cetla, ze elektronkovy usmernovac je poznat na vyslednem
zvuku. Docela jsem se divila, ale jeden kamarad rikal, ze to je pravda.
Protoze ten usmernovac ma veliky vnitrni odpor a tak to pri spickovem
zatizeni opravdu poznat je. Drive se s tim bojovalo co to slo, dneska se
to povazuje za "plus pro elektronkovy zvuk". Stejne tomu neverim, ze
dobry elektronkovy zesilovac je lepsi nez stejne dobry tranzistorovy.
Ale co se tyce "hezkosti" tak to elektronky vyhravaji na cele care (tedy
u mne) :-)