Mereni el. energie, Was: OT: Vykani

andrej jancura hw_aj@zoznam.sk
Středa Duben 30 13:44:00 CEST 2008

Len par poznamok.

To co tu popisujes sa velmi podoba len na jeden typ procesora... Aj to som
si nie isty, ci Vref 2.4 ide pri 3.3V napajani a ci ma 1MSPS. Bezne DSP som
videl max. do 200kSPS. Samostatne prevodniky na 1MSPS su stale dost drahe,
10-20USD pri 1000ks.

Ak chces merat do 21.harmonickej (zase jedna z noriem EMC) tak sa bez dvoch
FFT nezaobides. Neviem sice co je dithering, ale typujem na superpoziciu
meraneho signalu a trojuholnika s naslednym prepoctom udajov.

Vstupna elektronika, t.j. nejake OZ, offsety a drifty s teplotou, chyba AD,
dostanes sa realne na nejakych 10bitov. Podla toho ake kriteria zvolis, zase
bud nejake PSoC alebo DSP alebo diskretny vstupny diel. Cipov s 12bitovym AD
je dost malo.

Kompenzacia posunu. Mas moznosti viac menej dve. Bud budes vzorkovat
simultanne dva kanaly, alebo postupne najprv U potom I. V tom druhom pripade
sa mlcky predpoklada, ze poznas to, o kolko sa zmeni U/I(n) a I(n+1). Tuna
ale pozor na to, v priemysle mas rusenie...

Posledne je vecou SW a toho kolko toho nacpes do toho MCU ci DSP.

Este jedna otazka to riesis ako zadanie do prace alebo mas "bokovku"...? Ak
to je to prve, tak team (ako nerad pisem toto slovicko) starych skusenych
kozakov tu nenajdes. Tu ti tak max. poradia ako to ubastlit... No a ked som
aj videl tych mladych ambicioznych ing. a phd., tak moc velku sancu tomu
nedavam. Iba zeby ich viedol jeden skuseny analogar a systemak v jednej osobe.

A.