Diferencialni par na PCB

Petr Tošovský PetrTosHW@PTmodel.cz
Pondělí Duben 28 13:48:50 CEST 2008

andrej jancura wrote:
> Na toto ti uz odpovedal Petr v inom prispevku. Chce to naozaj pozriet si
> knihy, alebo pustit par simulacii. Ten dolezity faktor je technologia. Er
> nie je 4.2, vodic nie je 0.8mm a hrubka vrstvy tiez nie 0.38mm. Potom, ak sa
> spravne trafis, spravne ti to vyrobia s urcitou toleranciou, a potom je
> vhodne byt mimo "kritickych" oblasti alebo na ne pamat pri navrhu.

Ano, tyhle veci jsem se docetl o vikendu v par knihach, ze otazka
technologie je take dost podstatna. Ruzne modelovani vodicu v prurezu
lichobezniky a ruzne pro jine technologie vyroby, odvrtavani
nepotrebnych casti vias atd. Jen mi prijde ze je to dobre vedet, ale ze
se to moc asi nepouziva, mozna az doopravdy nekde okolo 10 GHz, kde jsme
dneska s digitalem jen vyjimecne, uvidime za par let.
Jinak jsem zkousel delat hruby model pripoje via na spoji v Sonnetu a
vyslo mi ze propojka s parametry ktere pouzivam ma priblizne 0,5nH na 1
GHz. Myslim ze by to mohla byt realna hodnota (pouze dojem), takze by se
musela resit cca od 2 GHz vyse. Je ale pravda ze kdyz uvazim dalsi
spektralni slozky signalu, tak by to preci jen mohl byt problem, udavana
strmost hrany je 100 ps ...
No v soucasnem stadiu s tim uz stejne nic neudelam, uvidime jak
experiment vyjde.

Tosa