Diferencialni par na PCB

andrej jancura hw_aj@zoznam.sk
Pondělí Duben 28 13:21:19 CEST 2008

Ahoj,

> [...]
> zovseobecnovat co sa naucia, alebo co im ukazu v skole ako vseobecnu
> pravdu a odjakziva platne fakty. Bohuzial pokial studujes na katedre
> ktora je tak zaostala ako nam dobre znama tak su ta v roku 2001 schopni
> presvedcit ze najvykonnejsi tranzistor pre spinane zdroje aky sa kedy
> vyrabal je BU160 (ci tak nejak sa volal).
> Diferencialne pary su tu veeeelmi dlho a takisto dlho sa pouzivaju aj na
> prenosy rychlych digitalnych signalov. Tvrdit ze ty si bol jeden z
> prvych kto sa tym v tom case pre tieto aplikacie zaoberal je... radsej

Ja som chcel len naznacit, ze tie diferencialne pary sa komercne v FPGA
objavili okolo roku 2000. Dovtedy to v ziadnom FPGA nebolo... To ze si tento
fakt zase prekrutil je tvoj problem. Dalej diferencialnym parom som sa
nevenoval a na katedre, kde som studoval mali vzdy dobre technicke
vybavenie. Ci uz v Bratislave alebo v Nemecku. Ale na tieto tvoje poznamky
uz reagovat nebudem.

> [...]
> logiky. Ci bude dlhe lambda/100 alebo 100*lambda je uplne jedno (nebavime
> sa teraz o utlme).

> druhej predides istym neprijemnostiam pri "nevhodnej" terminacii... Ale
> to su detaily, na ktore netreba vobec mysliet. Ale aby som len nekecal,
> pozri si graf toho, ako sa sprava napr. vedenie l/4.
> >

> mozes toto prosim trochu rozviest? Ale konkretne, nechcem pocut ziadne
> odvolavanie sa na teriu pola alebo knihy o EMC. Chcem pocut PRECO. Aspon
> raz skus povedat nieco konkretne podoprete technickymi argumentami.

Na toto ti uz odpovedal Petr v inom prispevku. Chce to naozaj pozriet si
knihy, alebo pustit par simulacii. Ten dolezity faktor je technologia. Er
nie je 4.2, vodic nie je 0.8mm a hrubka vrstvy tiez nie 0.38mm. Potom, ak sa
spravne trafis, spravne ti to vyrobia s urcitou toleranciou, a potom je
vhodne byt mimo "kritickych" oblasti alebo na ne pamat pri navrhu.

> Svoj technicky nazor som uz povedal, takze ak nie je spravny tak budem
> rad ak ho fundovane vyvratis.

No pozri si graf signalu, co lezie z toho cipu von. Tam zdaleka nie je 1
frekvencia, akurat tak zakladna. Vsetky ostatne by si mal uvazovat tiez.

> [...]
> su luzeri je v tomto pripade trochu zbytocny, pac neriesi problem.

> moderne
> tak
> zakutiami

> iba
> Ale
> >

> To nema nic spolocne s rychlokvasnym ani nedokoncenym phd. Ako vidis
> vysledok je vo finale ten isty. Rychlokvasny musi prerabat a nedokonceny
> poradi tak zamlzene ze z toho ziaden uzitok nie je a musi sa prerabat
> tak ci tak. Neber to ako ziadne osobne narazky ale uz mam tohoto

Dano, ale Petr to pochopil. A pochopil to az moc dobre. Takze si nemyslim,
ze som poradil zle. Akurat Tebe nedosli suvislosti. Ked budem mat niekedy
chut, tak to svoje nedokoncene spisem. A toto bude jedna z kapitol, ktoru Ti
venujem.

Dufam, ze som Ti odpovedal na vsetky Tvoje otazky a poznamky dostatocne.

A.

Odoslať

Si muž? A chceš porozumieť ženám?
http://www.lesk.sk