Diferencialni par na PCB

balu@home daniel.valuch@orange.fr
Pondělí Duben 28 12:36:14 CEST 2008

andrej jancura wrote:
> Ahoj,
>
> Ako zvycajne mas zase pravdu... Ale v praktickej podobe FPGA pre priemysel sa objavili len nedavno. Ale hadat sa s Tebou nebudem.

nechcem mat vzdy pravdu, o to mi nejde a ani na to nemam patricne
spolocenske postavenie :-) O co ide je ze ludia maju casto tendenciu
zovseobecnovat co sa naucia, alebo co im ukazu v skole ako vseobecnu
pravdu a odjakziva platne fakty. Bohuzial pokial studujes na katedre
ktora je tak zaostala ako nam dobre znama tak su ta v roku 2001 schopni
presvedcit ze najvykonnejsi tranzistor pre spinane zdroje aky sa kedy
vyrabal je BU160 (ci tak nejak sa volal).
Diferencialne pary su tu veeeelmi dlho a takisto dlho sa pouzivaju aj na
prenosy rychlych digitalnych signalov. Tvrdit ze ty si bol jeden z
prvych kto sa tym v tom case pre tieto aplikacie zaoberal je... radsej
nic nepoviem.

> Suvisi to s navrhom a jeho odolnostou na jednej strane, na strane druhej predides istym neprijemnostiam pri "nevhodnej" terminacii... Ale to su detaily, na ktore netreba vobec mysliet. Ale aby som len nekecal, pozri si graf toho, ako sa sprava napr. vedenie l/4.

mozes toto prosim trochu rozviest? Ale konkretne, nechcem pocut ziadne
odvolavanie sa na teriu pola alebo knihy o EMC. Chcem pocut PRECO. Aspon
raz skus povedat nieco konkretne podoprete technickymi argumentami.
Svoj technicky nazor som uz povedal, takze ak nie je spravny tak budem
rad ak ho fundovane vyvratis.
Imho Petrovi zbytocne pleties hlavu blbostami. Pytal sa na nejake veci,
dostal nejake informacie, zapracoval ich a tliachat tu o teorii pola,
elektromagnetizmu, zivota, vesmiru a vubec mu s jeho problemom nijak
nepomoze. Pokial nepouzijes konkretne technicke argumenty. Postoj
spravneho akademika ktory je nad vecou a vsetci ostatni ktori to nechapu
su luzeri je v tomto pripade trochu zbytocny, pac neriesi problem.

> Dano, ako vies v elektrotechnike vsetko z teorie pola vychadza. A moderne
> obvody su viac analogovo-mikrovlnny design ako digitalny. Okrem toho az tak
> vela z tych Maxwelliek a teorie obvodov nepotrebuje. Zial tymito zakutiami
> elektrotechniky sa musi prehryzt kazdy sam.
>
> Mimochodom, moj sef, ktory ma rychlokvasene PhD, tiez na detaily nedba a
> potom sa divi, ze preco mu trigger spusti dvakrat... Toho tiez zaujima iba
> fajka v excelovskej tabulke. To ze to musi cele prerobit je vec druha. Ale
> to len ako perlicka.

To nema nic spolocne s rychlokvasnym ani nedokoncenym phd. Ako vidis
vysledok je vo finale ten isty. Rychlokvasny musi prerabat a nedokonceny
poradi tak zamlzene ze z toho ziaden uzitok nie je a musi sa prerabat
tak ci tak. Neber to ako ziadne osobne narazky ale uz mam tohoto
stazovania a frustracie viac nez dost.

b.