Diferencialni par na PCB

andrej jancura hw_aj@zoznam.sk
Pátek Duben 25 11:52:56 CEST 2008

Ahoj,

> Prej dve hodiny, uz tu nad tim badam dva dny :-)  Je mi jasne ze to az
> prilis resim, ale chci se alespon pri te prilezitosti kdyz uz to musim
> kreslit i dozvedet jak je to "spravne".

Takze ja by som to riesil takto: na tom micrely, predpokladam ten maly IO na
Tvojom obrazku. Vytiahni to ako to mozes, teda bez tych pihvizdov, co tam
mas. Terminacia, zalezi na IO, ktory mas na konci a ako ma rozmiestnene
napajacie piny, voci ktorym to musis referencovat. Podla toho by som riesil
tie odpory. Tuna ide o dvojport, pri ktorom sa tej parazitnej L nevyhnes a
ide len o to, minimalizovat ju. Takze to skus urobit tak, aby si mal max. 1
via na vedenie... Tie vie, by som riesil takto, ide o motiv:
__/ \__ (ak to nevyjde skus si "o" posunut)

Jeden z tych dvojportov bude mat vzdy 2 via. Daju sa pouzit "slepe" via,
teda s dlzkou len do napajacej vrstvy. Je to len jedna z moznosti. Ale ak
dlzka vodicov bude dlhsia ako via, zvaz co pouzijes.

> Diky, na Altium Designer se klepu uz asi rok. Ted o vikendu uz to proste
> musi klapnout. ;-)

> Chtel jsem dat 0603, ale nakonec jsem zustal u oblibenych 0805. Je
> pravda ze to vypada hrozne, jeden odpor je stejne velky jako IC toho
> delice v MLF pouzdru.

Pokial mozes pouzit 0603 je to lepsie.

> Otazka bokem - proc ten spoj musi silene obkrouzit celou desku a pak se
> vratit temer na to same misto? Jakto ze se uprostred muze odbocit do
> konvertoru na TTL? Mel jsem za to ze signal se muze odebirat jen na
> konci vedeni u terminace.

Teoria vedeni a anten ako som uz pisal.

A.