Diferencialni par na PCB

Petr Tošovský PetrTosHW@PTmodel.cz
Pátek Duben 25 09:45:37 CEST 2008

dejfson wrote:
> [...]
> postup. pokud delate impedancne prizpusobene vedeni, cele vedeni
> vcetne zakoncovacich resistoru by melo byt na jedne strane desky.
> propojky reprezentuji pro vysoke frekvence komplexni impedanci
> (majoritni podil ma indukcnost), takze tuto impedanci musite
> pripocitat k tem Vasim zakoncovacim odporum.  Tudiz nejlepsi je tuto
> situaci obejit a dat ty odpory na stejnou stranu jako vedeni. pokud se
> podivate jak jsou udelane rozvody hodin na motherboardu, tak stezi
> nekde najdete nejakou propojku (mimo posledni ktera je pripojuje do
O charakteru vias jsme se ucili, ale proste nevidim misto kam tu
terminacni cast dat spolecne na jednu vrstvu s parem. Mohl bys mi prosim
ukazat nejaky vzor, jak se to resi? Kuprikladu delic ma 16 nohe MLF
pouzdro = 4 nozicky na kazde strane. Vstupni signal je na jedne strane,
ale primy a invertovany vstup je na krajich a stredni dve nozicky jsou
urcene pro terminaci. Pokud nemuzu pouzit vias, tak musim dat terminacni
odpory mezi signaly dif. paru. a sterne pouziju via na prechod na zem,
protoze ji proste uprostred paru nemam. Konkretne je to IO Micrel
SY89874U viz http://www.micrel.com/_PDF/HBW/sy89874u.pdf
Vazne si s tim nevim moc rady.

> -- tyhle problemy se resi vhodnou skladbou PCB vrstev a volbou
> materialu. Material FR4 ktery je nejbeznejsi ma er=4.7. Ovsem je to
> velmi priblizna hodnota a navic ma tento material velke ztraty. Kdyz
> uz s nim musite pracovat na tak vysokych kmitoctech, udelejte 4vrstvy
> spoj a prvni vnitrni vrtsvu oznacte jakou 'ground plane'. Udelejte
> vdalenost mezi top a tou prvni vrsvou nejake 0.3mm. Pak Vam vyjde
> 50ohmovy spoj na cca 0.6mm.
Presne takhle to mam, 4 vrstva PCB, hned pod signalama v vysokou
frekvenci je zemni vrstva (0,38 mm) a spoj vychazi cca 0,8 mm (er jsem
uvazoval 4,2 podle doporuceni zdejsich lidi, pry jim to tak vychazi,
nemam moznost si to overit).

Tosa