Riadenie hysterezy komparatora z MCU

Miroslav Mraz mraz@seznam.cz
Čtvrtek Duben 24 19:40:02 CEST 2008

hobby@rq-elektronik.sk píše v Čt 24. 04. 2008 v 13:34 +0200:
> dakujem za napady
>
> samozrejme, nebol som pri kladeni otazky dost presny. MCU ide na 5V,
> komparator ma +-10V, analogove switche a digitalne potenciometre co som
> narychlo prezrel teda odpadavaju.
Pokud na vstup dáte rozdílový zesilovač se zesílením menším než jedna,
nevidím problém. Pokud se zamyslím nad tím, jak funguje komparátor s
hysterezí, napadá mě další způsob, jak problém řešit - na neinvertující
vstup komparátoru přepínat referenční napětí +hystereze/-hystereze podle
výstupu tohoto komparátoru. No a to referenční napětí vezmu z D/A
převodníku. Mohlo by to být i docela přesné. Něco jsem rychle namaloval
na www.volny.cz/mrazik/tmp/obvod.png (Vstupní rozdílový zesilovač není
řešen). Netvrdím, že to bude hned fungovat, asi by se muselo ještě
trochu pohrát s tím co je + a co je - (prohodit vstupy 4053).
Mrazík