Diferencialni par na PCB

Petr Tošovský PetrTosHW@PTmodel.cz
Čtvrtek Duben 24 15:43:02 CEST 2008

Predpokladam ze mluvis o vzdalenosti polygonu od signalu, moc si ale
jisty nejsem. Za to uz me peskuje Balu. Skutecne se okolo tech paru
nevyskytuje nic co by pracovalo s tak vysokou frekvenci, vse ostatni je
v podstate na 0Hz.
Pred kreslenim jsem se do chytrych knih podival (bohuzel je nemam ted u
sebe), ale myslim ze se tam konkretne u diferencialniho paru paslo ze
vzdalenost dalsich signalu od jednoho vodice by mela byt 2x az 4x vetsi,
ale ne nez sirka vodice, ale sirka mezery (ted jsem si na to vzpomnel).
Z toho mi tedy vychazi, ze se jedna predevsim o pomery vazby mezi
signaly v paru a ostatnimi, ktera by mela byt nekolikanasobne mensi. To
si myslim dodrzuju, nastavil jsem specialne pro pary jinou class s vetsi
clearance hodnotou. Simulace, no, ted na to neni moc casu, ale zkusim
to, zadny program nepouzivam, takze nez se v tom naucim ...
Z toho co se zatim napsalo mi tedy vypadlo to ze se nemam pokouset
pouzivat i kratke useky s jinou impedanci - opraveno, vykaslat se na
kompenzaci rozdilne delky vodicu v paru - opraveno.
Jestli ma nekdo chut se na to podivat podrobneji, tak muzu poslat
originaly v Eaglu. Verejne to davat nebudu, to by byla moc velka ostuda. :-)
Doporucovano knihu si poznamenam a sezenu. Diky. Byla by jeste nejaka
dalsi doporuceni?

Tosa