Diferencialni par na PCB

Petr Tošovský PetrTosHW@PTmodel.cz
Čtvrtek Duben 24 14:05:25 CEST 2008

dejfson wrote:
> Nevim jak ostatni, ale ja bych to videl asi takhle:
>
> 1) mate prilis velke vias na pcb
muzu zmenit, ale nevidel jsem k tomu duvod.
> 2) je opravdu nezbytne mit na jednom z tech spoju delkove
> prizpusobeni? to co jste tam nakreslil je sice fajn, ale zmensite tim
> jitter v podstate zanedbatelne. Rozdrbete si ovsem homogenitu
> impedance podel toho vedeni
Neni to nezbytne (rozdil se vesel do 1mm), ale vzhledem k tomu ze tato
cast vedeni nema definovanou impedanci protoze jsem se domnival ze to
neni na tak kratky usek potreba, tak si ani nic nerozhazim ... Zkusil
jsem to pocitat a tak jak to ted mam je impedance vedeni cca 116 Ohmu,
ale dotaz byl smerovany na to jestli se to pri tak nizkem pomeru k
vlnove delce uplatni. Nez signal vyvedu z chipu a rozsirim na spravnou
sirku tak uz se pomalu zas budu vracet do druheho chipu...
> 3) chybi Vam tam terminacni resistory. Nezapomente ze LVPECL je
> emitor-coupled-logic. Vystupem z cipu je tedy emitor tranzistoru. Bez
> 50ohmoveho prizpusobeni na Vcc-2V Vam to nebude fungovat vubec.
Terminace tam ja jak jsem psal - jsou to ty dve vias u horniho chipu
hned vedle paru, odpory jsou na opacne strane PCB. Napadlo me ze bez ni
to nebude fungovat vubec. Pouzil doporucena zapojeni, myslim ze se to v
AN oznacovalo jako Y terminace.

> [...]
> konec toho vedeni pripojite v serii kapacitor (~1-100nF) s trimrem
> (~500 ohmu). Pak vezmete osciloskop, sondu 1:10 a merite na tom 200R
> odporu (!! musite pouzit sondu kde zem je ve forme pruzinky, at Vas
> ani nenapadne pouzivat jako zem ten 5cm kablik :) jak vypada signal.
> Tocite tim trimrem tak aby jste docilil co nejmensich odrazu. Pak ten
> trimr vypajite, zmerite impedanci vuci zemi, no a tohle s temi 200R je
> Vase impedance vedeni. Tu prepocitate tak abyste ji realizoval jako 2
> odpory, pricemz porad musite dodrzet pravidlo ze signal musi tu

Diky tenhle postup si ulozim. S tou sondou jsem to jednou presne takhle
udelal pro 155Mbps, mikrosonda a k ni jsem dal 5cm dratek na zem. :-)
Hrozne jsem se divil jakto ze ta komunikace funguje kdyz tam je takovy
bordel :-)

> d.

Dekuju za poznamky.

Tosa