Diferencialni par na PCB

dejfson dejfson@gmail.com
Čtvrtek Duben 24 14:05:28 CEST 2008

Nejak jsem to posledni psal ve spechu takze to nevypada moc hezky. Zkusim
jeste jednou:

4) na tak kratkkych vzdalenostech staci mit impedancni prizpusobeni
> [...]
> pripojenou na tom 200R odporu na formu signalu. Pokud se signal odrazi,
> poznate to tak, ze v miste kde by normalne mela byt konstantni uroven napeti
> se signal bud zvetsuje nebo zmensuje, pripadne osciluje, podle toho v jake
> jste zrovna fazi. Zkouset to samozrejme nemuzete na hodinovem signalu, ale
> na definovanem pulsnim signalu ktery ma trvani rekneme 200ns a periodu 1us.
> Pokud mate totiz vedeni neprizpusobene vic nez je zdravo, tak nejste pres
> vsechny odrazy schopny videt jaky tvar je spravny a jaky ne. Navic musite
> pouzit 1:10 sondu kde zem je ve forme pruzinky.

No a abyste nasel vlastni impedanci toho vedeni, tak tocite tim trimrem tak
> aby jste docilil co nejmensich odrazu. Pokud je vedeni dobre prizpusobene,
> chova se jako cisty resistor paralelne pripojeny k 200R. Ten trimr vypajite,
> zmerite impedanci vuci zemi, no a tohle s temi 200R je Vase impedance
> vedeni. Tu prepocitate tak abyste ji realizoval jako 2 odpory (odpor mezi
> Vcc a Vasim signalem + odpor mezi signalem a GND), pricemz porad musite
> dodrzet pravidlo ze signal musi tu impedanci videt do zdroje Vcc-2V.

Tohle udelate jednou na prototypu, pak uz s temi signaly nehybete a muzete
na finalnim vyrobku klidne zapajet misto 82R a 120R (PECL terminator)  ty
odpory ktere jste tak pracne odmeril.

To je asi tak nejjednodussi metoda.

Co se tyce pohybu diferencialniho paru po desce, musite zarucit ze pocet
otocek vlevo = pocet otocek vpravo, pak ma par stejnou delku. Tohle se ve
vysledku za zajistit s maximalni chybou jedne ctvrtotocky. Vzhledem k tomu
ze chyba na jednu cvtrtotocku je zanedbatelna tak rekl bych ze do cca 10GHz
takove veci nemusite moc resit.

ale mozna je to vsechno blbe. dneska mi jde mozek nejak sejdrem.
.d