RE: teplotní koeficient keramických kondenzátorů

Cihak@dkv.lbc.cd.cz Cihak@dkv.lbc.cd.cz
Středa Duben 23 08:27:12 CEST 2008

Tesla vyráběla i kondenzátory s kladnou teplotní charakteristikou. Značení teď z hlavy nevím - mám to doma. Šlo o hmotu stabilit L33P. Tyto kondenzátory ale nebyly běžně dostupné.

V případě GES bych se příliš nespoléhal na to, že prodávané kondy odpovídají tomu co mají napsáno na www. Jedině v případě, že bych viděl co je napsáno na štítku kotouče, ze kterého to bylo odmotané...

	Martin

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of Zdeněk lada
Sent: Tuesday, April 22, 2008 7:23 PM
To: HW-news
Subject: teplotní koeficient keramických kondenzátorů

Dobrý den,

u starých kondenzátorů Tesla byl u udáván pro každý typ teplotní
koeficient. Například u typu TK754 byl -47ppm/K u TK774 -750ppm/K. U
vyšších kapacit je samozřejmě teplotní závislost nelineární.
Potřebuji vhodně poskládat kondenzátory v laděném obvodu aby teplotní
závislost byla co nejmenší. Hodilo by se kdyby existovali keramické
kondenzátory s kladných teplotním koeficientem, ale Tesla nic takového
pokud vím nevyráběla.
U těch nových typů co se prodávají třeba v GES je udáván typ keramiky
NPO. Ovšem v katalogu GES jsem pochopil že jeho teplotní koeficient
může být kladný i záporný a vůbec není udáván, pouze je vymezena
oblast změny kapacity s teplotou.
specifikace například zde:
http://www.ges.cz/sheets/s/smd_npo.pdf

Z grafu změny kapacity s teplotou mi vychází maximální teplotní
koeficint +31ppm až -31ppm.
Otázka zní - jak jsou na tom moderní keramické kondenzátory v
klasickém i SMD provedení oproti starým typům od tesly? Pokud jde o
stabilitu, teplotní závislost a podobně? Frekvence cca 10MHz.

Zdeněk