Re: [OT] fotovoltaika - orientace stechy

zoodiskus@vol.cz zoodiskus@vol.cz
Úterý Duben 22 12:20:46 CEST 2008

Ano maximum energie dodava FV v letnich obdobich a v case mezi 11-14
hod. nejvetsi poptavka po energii je v zime a i denni rozlozeni je jine.
Ekologie a klimatizace, kdyz jiz chce stat vytvaret ekologicky priznive
prostredi tak by mel danove regulovat prave zverstva jako jsou klimatizace.
Osobne by mi napriklad vubec nevadila 100% - 200% prirazka na enegrii
pro klimatizace, v klimatickem pasmu CR vazne neni jediny duvod mit
klimatizaci, pokud ma nekdo tak mizerne postaveny barak, ze ji potrebuje
tak at bud plati nebo resi pricinu prehrivani ne nasledek.

Na cele veci me nejvice fascinuje ignorace a tupost politicke reprezentace
jak CR tak EU, ktera dopusti, ze se tu propaguji a z verejnych prostredku
dotuji zversta typu FV, ale potazmo i tepelna cerpadla (nic proti TC,
ale proc dotovat neco co ma celkove bilanci ucinnosti nizsi nz plynovy
kotel, ci kamna na uhli), narizuje se pridavat do paliv repkove metilestery,
kde na produkci 1l esteru prokazatelne spotrebuji 1.2 az 1.5l motorove
nafty atd.
Zaroven se zde naprosto ignoruji a nepodporuji jednoduche a ucinne metody
prinasejici velke uspory enegrii.
Myslim tim podporu vystavby NED a zateplovani. Myslim tim presun jiz
naprosto neudrzitelneho mnozstvi kamionu z5 na zeleznici, ale predevsim
navrat k spotrebovavani lokalnich zdroju nebo zde nekomu pripada normalni,
ze se spanelska krava veze ziva na jatka v polsku, odtud se maso veze
do mraziren v oblasti hamburku, odtud do centralniho skladu zahranicniho
retezce kdesi a odtud pak putuje do marketu v Horni dolni?
Nebo at se vratim k tematu konference, je vazne nutne, aby meli spotrebice
ve standby spotrebu 5 10 ale i 17W?

Mam tu knihu o FV a i v ni autor uvadi prime energeticke naklady tzn.
jen energie spotrebovana na vyrobu monokrystalu kremiku for FV clanky
na 1.4MWh /m2 s tim, ze jde o energii na zpracovani kremiku bez ostatni
energie vlozene do dopravy atd. Dalsi energii mame vlozenou v ostatim
materiálu FV panelu a v doprave toho celeho. V neposledni rade, FV
panel neni to jedine co potrebujem, dalsi energie je v medenych kabelech,
stridacich atd.

pyrin