RE: Baluova DDS - Atenuátor

Cihak@dkv.lbc.cd.cz Cihak@dkv.lbc.cd.cz
Úterý Duben 15 10:18:50 CEST 2008

Tak jsem o víkendu opravil tu vadnou sondu a znovu změřil ten atenuátor. A samozřejmě byla chyba u mě :-). Teď už je tam jen chyba cca 1dB v zisku toho zesilovače. Myslím, že nejjednodušší bude zařadit 1dB útlum za ten zesilovač. To navíc lehce zlepší případné impedanční nepřizpůsobení výstupu zesilovače.

	Martin.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of Daniel Valuch
Sent: Monday, March 31, 2008 3:48 PM
To: HW-news
Subject: Re: Baluova DDS - Atenuátor

vystup nie je uplne impedancne prisposobneny, to je pravda :-)
V pasme kde je zaradeny len zosilnovac (+10 az +15dBm) je vystupna
impedancia dana len tym zosilnovacom, na vystupe ma 10Ohm rezistor plus
vystupna impedancia toho sledovaca, ktora je mala (vid schema
http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/dds/download/attenuator.pdf)
Je to cele dost na hrane, postavit sirokopasmovy zosilnovac s vystupnym
vykonom +15dBm so suciastkami ktore maju v kazdom krame bolo celkom
umenie. Takze je to taky kompromis, kolko sa z toho da dostat s
rozumnymi suciastkami.
Dal som na web aj subor s originalnymi meraniami
http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/dds_atenuator.xls
Bohuzial ako sa do toho pozeram prenosova charakteristika bola zmerana
len pre par "zaujimavych" kombinacii, nie pre kazdu.
Ak si dobre pamatam tak nominalny vystupny vykon z DDS cipu bol -6dBm,
to da spolu so ziskom zosilnovaca +21.2dB vystup +15.2dBm. Potom tam je
este meranie vystup operaku rovno na vystup generatora (0dB pripad) a to
je presne (-6dBm+6.07dB=0.07dBm) a dalsi pripad je zaradeny 10, 20 a
30dB atenuator a tam to tiez sedi. Zrejme preto som tomu nevenoval velku
pozornost v case navrhu lebo to fungovalo slusne.
Co tam nie je zmerane je +15dB zosilnovac a atenuatory 5 a 10dB na jeho
vystupe. Mozem skusit zmerat ale po pravde velmi sa mi ten kram
rozoberat nechce :-)
b.