[OT] fotovoltaika - orientace stechy

Milan Mlynarčík milan.m@centrum.sk
Neděle Duben 13 12:08:44 CEST 2008

A skuste sa na vec pozriet Vy objektivne. Vacsinu penazi za elektrinu
neplatite elektrarnam (vyrobcovi), ale rozvodnym zavodom (distribucii). Je
fakt, ze napr. straty pri dialkovych prenosoch nie su male. Vyslednu cenu
energie vypocitaju rozvodne zavody ako priemer celeho ich objemu prenesenej
energie. Inak to asi ani nejde.
Ak je miestny zdroj, tieto straty odpadnu. No vysledna cena je uz dana (% od
malovyrobcov je malicke). Pripadalo by  Vam spravodlive a logicke, aby mal
vacsi zisk ten kto sa na tom menej zucastnuje?
Rozvodne zavody vsade ako prirodzeny monopol by si tie peniaze radsej
nechali. Preto je vsade urcity "regulacny urad", ktory to ma rozdelovat.
Pri vode mi to urcite nepripada nespravodlive. Viem ake su problemy s
vyrobou v malom diele. No priroda okolo sa prakticky nezmenila a nejakych
100 - 150 domacnosti ma elektrinu bez svinciku zo spalovania uhlia a bez
strat v dialkovych rozvodoch.
Plne suhlasim s Vami, ze 15Sk / kWh pri FV je celkom uletene. "Rozdelit"
zisk tak, aby rozvodne zavody doplacali na prenos niekolkonasobok predajnej
ceny je urcite hlupost, inak sa to neda slusne nazvat.

Nakoniec drobna pripomienka - MVE (mala vodna elektraren) na bezvetrie nie
je prilis hakliva  :-))

                                  Milan  Mlynarčík