Ethernet MDI/MDIX, zapojeni Tx a Rx pinu

Rollfree rollfree@volny.cz
Sobota Duben 12 23:25:22 CEST 2008

Jak se realizuje prepinani rezimu MDI/MDIX na Ethernetovych radicich ?

Vzdy jsem si myslel, ze prepinani mezi MDI a MDIX se proste dela tak,
ze se pomoci multiplexeru v radici PHY proste prehodi vyvody Rx a Tx
(tedy samozrejme vzdy dvojice vyvodu TxP, TxN a RxP a RxN).

Jenze kdyz jsem se dival do datasheetu k nekolika obvodum, u kterych
se pise, ze umi MDI/MDIX, tak to tak nevypada. U vsech jsou totiz vyvody
striktne oznacene Tx a Rx, i smer signalu je vzdy OUT pro Tx a IN pro Rx.
Pokud ale obvod umi MDI/MDIX, tak bych cekal oznaceni vyvodu neco
jako Rx/Tx a smer I/O.
Koukal jsem na Luminary Micro LM3S6965, Wiznet W5100 a ADM5120,
vsude tvrdosijne oddeluji smer Tx a Rx.

To se tedy predpoklada prehozeni signalu dodatecnym vnejsim multiplexerem
nebo je v tom nejake kouzlo ?

rollfree