[OT] fotovoltaika - orientace stechy

Jaroslav Buchta jaroslav.buchta@gmail.com
Sobota Duben 12 15:04:48 CEST 2008

Blbe se ne to divam, kdyz mi pripada orientace strechy na SZ (ta s tim
cernym boxem)?
Nejak mi ale prijde, ze intenzita rozptyleneho svetla bude mnohem mensi
nez primo dopadajiciho, a od ceho se ma rozptylovat?
Kdyz koukam na vysledky fotovoltanickych fasad na TU v Liberci, tak jm.
Vykon je 20kWh, nejvic jsem zatim videl 16kWh real, kdyz je zatazeno,
dava tak 3-6kWh (tedy asi to rozptylene svetlo) Vse v letnim obdobi, v
zime neni ve dne vyjimkou produkce 300Wh ;-)

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of gatilo
Sent: Saturday, April 12, 2008 1:10 PM
To: HW-news
Subject: Re: [OT] fotovoltaika - orientace stechy

 12.4.2008, 13:00:54

Panel "vyrabi" kdyz na nej dopada svetlo. Je li prime nebo rozptylene je
celkem jedno, ani ucinost panelu se +- autobus nemeni. Co se meni dle
orientace panelu, je intenzita osvetleni a te je primo umerne mnozstvi
produkovane energie. Jak moc to bude v konkretnim pripade, jde urcit
podle ruznych tabulek, vzorecku a knih.
treba:
http://ava!!xsphere.com/ebooks/engeneering_technology/solar_energy_funda
mentals_and_modeling_yechniques.html