Rizeni voziku

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Středa Duben 9 14:23:02 CEST 2008

>jiste problem je jen to "ak se to dobre vymysli" a nemene i "ak se to
>dobre urobi"

Nemyslim si, ze by sa mechanicka zlozitost lisila od zlozitosti konstrukcie vozika, ak trebars ma vediet liezt hore kopcom aj brzdit dole kopcom. Skor si myslim, ze je to naopak a lanovka bude konstrukcne jednoduchsia.

>to ano lanovka bylo take reseni, ale mechanicky je v miste obratu dosti
>komplikovane - draha vychazi dvakrat tak siroka -

V priemysle malokedy toto byva obmedzujuci faktor, ale beriem.
Nie je problem v pripade absolutnej potreby tu lanovku skonstruovat ako uz spominanu pozemnu lanovku, s vyhybkou uprostred a kyvadlovou dopravou.
V pripade lanovky sa oproti autonomnym vozikom nic nemeni na moznostiach drahy a pohybu po nej (s vynimkou navzajom nezavisleho pohybu viacerych vozikov - ten vsak je, ako sam pisete, zbytocny, kedze je striktna poziadavka len jedneho obrobku na drahe) - ide vlastne len o prenesenie zlozitosti pohonu a riadenia z vozika na nepohyblivu cast - to napokon sam pisete dole, kde k tomu aj komentujem.

>navic v pripade
>poruchy lanovky (jakekoliv casti) stoji cela linka - v pripade naprosto
>pasivni drahy a poruchy voziku vezme obsluha zalozni vozik a jede se dal

To je mozno pravda, aj ked urcite sa najdu aj ine uhly pohladu (napr. ze je jednoduchsie skonstruovat zalozny system resp. pridat na redundancii pre lanovku). Chce to pivo... ;-)

>Na draze nemuzou (tedy muzou, ale nic to neresi) byt vic nez dva uchopy
>- nesmi se na tom vyskytovat vic nez jeden transportovany kus - tedy
>lanovka resi prakticky jen pohon voziku, ktery je sam o sobe
>bezproblemovy - problem s rizeni cele drahy (rizeni dojezdu) zustava.

Spominane prenesenie pohonu a riadenia z vozika na lanovku Vam zjednodusi a zlahci vozik (=> sily => konstrukcia vozika aj drahy => udrzba), vyriesi problem s napajanim, umoznuje umiestnit rozmerovo kriticke komponenty (motor/prevodovka/spojka/brzda) mimo kritickych miest, umoznuje pouzit aj vacsie, t.j. robustnejsie a lepsie servisovatelne komponenty (napr. cidla), a asi by som vedel pokracovat.

Samotne riadenie, pocet a druh cidiel atd. samozrejme zvacsa zostavaju tie iste, t.j. z "elektronickeho" pohladu sa to lisit moc nebude.

>Navic vznikaji komplikace s presnym nastavenim voziku na lanu proti sobe
>- jakekoliv prodlouzeni lanka teplotou nebo mechanickym opotrebenim
>zpusobi nedokonale nejeti - to same zpusobi i nejaky automaticky
>napinak, ktery tam musi byt

Toto moze riesit spominana ciastocna autonomita vozika v ramci stanice (ak vobec nieco take treba riesit); prip. o nieco zlozitejsia stanica ktora si vozik v ramci tolerancie "dotiahne" nezavisle na lane.

Samozrejme je rozhodnutie na Vas.

wek