Rizeni voziku

RV vicek.radek@cpost.cz
Středa Duben 9 13:40:49 CEST 2008

Jan Waclawek napsal(a):
  > No prosim, ved toto hovorim cely cas - vytah. V tomto pripade
paternoster.

> Nemusia byt zavesy ale akokolvek inak vedene voziky, t.j. hoci aj zvislo ak sa to dobre vymysli.

jiste problem je jen to "ak se to dobre vymysli" a nemene i "ak se to
dobre urobi"

>Vozik pritom ako taky este stale moze byt ciastocne aktivny - napr. v stanici, pricucnuty na kontakty, moze sam odobrat/odovzdat vyrobok.

to ano lanovka bylo take reseni, ale mechanicky je v miste obratu dosti
komplikovane - draha vychazi dvakrat tak siroka - navic v pripade
poruchy lanovky (jakekoliv casti) stoji cela linka - v pripade naprosto
pasivni drahy a poruchy voziku vezme obsluha zalozni vozik a jede se dal

> Este stale sa da vyburit na spravnom spustani/zastavovani (spomalenie/zrychlenie) celej lanovej drahy pomocou

  snimacov (pevne spojenych s drahou) pred a v staniciach.

Flexibilita riesenia by potom mohla byt dana jednoducho nasekanim
lubovolneho poctu vozikov na lano podla potreby.

Voziky pritom vobec nemusia byt symetricky, t.j. jeden moze stat na
niektorej zo stanic a iny uprostred drahy; akurat je to strata casu.

Na draze nemuzou (tedy muzou, ale nic to neresi) byt vic nez dva uchopy
- nesmi se na tom vyskytovat vic nez jeden transportovany kus - tedy
lanovka resi prakticky jen pohon voziku, ktery je sam o sobe
bezproblemovy - problem s rizeni cele drahy (rizeni dojezdu) zustava.
Navic vznikaji komplikace s presnym nastavenim voziku na lanu proti sobe
- jakekoliv prodlouzeni lanka teplotou nebo mechanickym opotrebenim
zpusobi nedokonale nejeti - to same zpusobi i nejaky automaticky
napinak, ktery tam musi byt

> Autonomne voziky sice zneju moderne a sexi, ale nejako nenachadzam ziadnu vyhodu.
ja vyznavam vetsinou minimalisticka reseni (co tam neni se nemuze
posr*t), ale zatim ten vozik vychazi porad nejlepe - srovnani s
paternosterem rozhodne neni uplne idelani

RV