Rizeni voziku

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Středa Duben 9 13:05:43 CEST 2008

No prosim, ved toto hovorim cely cas - vytah. V tomto pripade paternoster.

Nemusia byt zavesy ale akokolvek inak vedene voziky, t.j. hoci aj zvislo ak sa to dobre vymysli. Vozik pritom ako taky este stale moze byt ciastocne aktivny - napr. v stanici, pricucnuty na kontakty, moze sam odobrat/odovzdat vyrobok.

>Ma to ale jednu velkou nevyhodu, je v tom minimum elektroniky.

Este stale sa da vyburit na spravnom spustani/zastavovani (spomalenie/zrychlenie) celej lanovej drahy pomocou snimacov (pevne spojenych s drahou) pred a v staniciach. Flexibilita riesenia by potom mohla byt dana jednoducho nasekanim lubovolneho poctu vozikov na lano podla potreby. Voziky pritom vobec nemusia byt symetricky, t.j. jeden moze stat na niektorej zo stanic a iny uprostred drahy; akurat je to strata casu.

Autonomne voziky sice zneju moderne a sexi, ale nejako nenachadzam ziadnu vyhodu.

wek