Rizeni voziku

Šerých Jakub Serych@panska.cz
Úterý Duben 8 19:13:18 CEST 2008

Ano tohle jsem taky videl. Maji to v Gentu ve Volvu, kazdy vozik, na kterem
se zacne stavet auto ma na sobe plechovy carovy kod. Auta se vyrabeji "na
zakazku", tak jak si je kupci objednaji a ve fabrice cele jedouci "Just in
time" se sestavuji konkretni auta na konkretnim podvozku s onim kodem. Je
uzasne videt, jak napriklad ve fronte patych dveri jsou za sebou zarazene
uplne odlisne typy, prijede podvozek, robot chytne konkretni dvere a
konkretnim zpusobem je pripevni na spravne misto. Dalsi auto na podvozku o
par metru dal ma treba uplne jine dvere s uplne jinym zpusobem pridelani.
Stejne tak se napriklad auto od auta prepina lakovna, takze jsem z ni na
vlastni oci videl za sebou vyjizdet zcela jinak barevna auta (samozrejme
jinych tvaru). Roboti si proste nacvakli z karuselu jine nadobky s barvami,
odfrknutim do odpadniho mista procistili trysky a zacali auto lakovat.
Mimochodem tehdy nam rikali, ze to je jedina uloha ve fabrice, kterou neumi
zalgoritmizovat, a ze proste musi prijit mistr lakyrnik a naucit robota
spravne lakovani tim, ze jedno auto nalakuje jeho "rukou" a robot si jen
nahrava pohyby, ktere pak tupe opakuje.

Omlouvam se za mirny OT, ale ten koncert videt byl pro me tehdy (pred cca 12
lety) velky zazitek a ten plechovy kod mi to pripomel.

Jakub Serych