Rizeni voziku

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Úterý Duben 8 17:55:29 CEST 2008

Ani nie, ono toho uz vyskumaneho je dost.

V tych modernych vytahoch co su presklene vidiet vselico - optozavoru s plechom - ocividne ako ekvivalent toho mikrospinaca; nieco podobne co vyzeralo ako priemyselny indukcny snimac ale znova v tom istom usporiadanil; inkremental na ozubenom koliesku alebo hnany pomocnym lanom, dokonca som uz videl aj dierkovany kovovy pasik po celej dlzke drahy, ekvivalent toho co sa dnes pcha do riadkovych tlaciarni - znova ocividne opticky snimany. No a samozrejmostou este aj u tych sprostejsich vytahov su minimalne dva snimane body pred bodom zastavenia - jeden na spomalenie a druhy na presne zastavenie.

Vyhodu maju ti vytahari v tom ze to je v cistom prostredi (v tom presklenom prevedeni by tam bordel z estetickych dovodov nemohol byt). Ale v priemysle by som do optiky nesiel, a s elektromagnetikou by som bol opatrny - silny magnet a jazyckove rele alebo hall by mozno mohol byt, ale RFID je uz na povazenie.

Sprosty vypinac je sprosty vypinac, samozrejme ho treba vediet inteligentne namontovat.

Mozno by stalo za uvahu sa s nejakym vytaharom o tom porozpravat.

wek