Xilinx a CERN

dejfson dejfson@gmail.com
Pondělí Duben 7 22:16:36 CEST 2008

samozrejme ze se akademickymi problemy zabyvame take. ovsem pomer toho
akademickeho k tomu realizacnimu je ponekud jiny nez u ciste
akademickych zalezitosti. fyzici maji ten pomer 95:5 mozna vic, my jej mame
mozna 30:60. jinak receno, pro me je vyzkum cista matematika + teorie +
'nejaky model'
a z namerenych vlastnosti zjistime jestli model zapada s merenimi, jestli
ok, jede se dal. vyvoj je ze mame navrhnout a vyrobit neco co ma fungovat v
ramci specifikace toho zarizeni.
to ze realizacni faze te veci s sebou nese urcity vyzkum neznamena ze to
cele vyzkum je. definice cele te veci je mlhava a nemuze byt konkretni.

typickym prikladem vyvoje je, ze vezmete kus zesilovace a 'nejak' ho
navrhnete pro frekvence DC-20MHz (taky se tomu obcas rika bastleni)
typickym prikladem high-end vyvoje je ze vezmete zesilovac a navrhnete jej
tak aby fungoval DC-3GHz
typickym prikladem state-of-art vyvoje je ze vezmete zesilovac a navrhnete
jej tak aby fungoval DC-3GHz a mel S11 v tomto pasmu vic nez 30dB
typickym prikladem vyzkumu je navrhnout ten samy zesilovac (se ziskem treba
1), ale aby pracoval se signaly +-10V na vstupu....

v cernu delame v podstate vsechno tohle.

d.