tienenie LAN konektorov

r robo35@zoznam.sk
Pondělí Duben 7 21:42:28 CEST 2008

Zdravim,
kedze som pytajuci sa, upresnim: tych informacii som dal malo len preto, ze
pred lietanim (25.3.) sa na to iste pytal niekto iny (Evzen Horna) a nechcel
som to pisat este raz (uviedol som len zdroj)
lenze vtedy nik nereagoval, preto som polozil tu istu otazku este raz

aby bolo viac informacii, prikladam povodnu otazku (snad ma nebude jej autor
potahovat za porusenie autorskych prav)
---
Dobry den,

jak je to, prosim, s pripojovanim stineni ethernetovych konektoru? Vetsina
zarizeni, co jsem videl, ma stineni (mechanickou zem) ethernetovych
konektoru k signalove zemi pripojenu pres vysokonapetovy kondenzator (cca
1nF/2kV). Nektera zarizeni ji maji spojenu primo se signalovou zemi. Videl
jsem i spojeni pres SMD tlumivku. Jedno zarizeni melo u vstupu 2kV
kondenzatory a kousek dal byly tytez zeme jeste jednou spojeny pres
kondenzatory v pouzdrech 0603, tedy s vyrazne nizsi napetovou pevnosti.
Sitove karty maji zeme take oddelena a spoji se pres skrin. U zarizeni
napajenych ze zdroju tridy ochrany I je stineni konektoru pripojeno asi vzdy
se signalovou zemi pres skrin. U zarizeni napajenych ze zdroju tridy ochr.
II (dvojita izolace) byva zem nejcasteji galvanicky oddelena. Rad bych se
zeptal, zda je mozne stineni ethernetovych konektoru galvanicky spojit se
signálovou zemí. Konkretne se mi jedna o stineni XPortu. Vyrobce uvadi, ze
pro dosazeni vysoke odolnosti proti ESD by stineni nemelo byt spojeno se
zemi galvanicky, ale nikde jsem nenasel jiny duvod, proc by nemohla.
Domnivam se, ze je to skoro jedno v pripade, ze je pouzit nestineny
ethernetovy kabel, ale pokud by se pouzil stineny, bude zarizeni galvanicky
spojeno se zemi eth. rozvodu. Je tedy mozne obe zeme spojit? Neexistuje
nejaka norma, ktera by to zakazovala?

Predem dekuji za odpoved

Evzen Horna
---
tot povodna otazka
sam som kedysi pouzival tento kondenzator
http://www.sos.sk/?str=371&artnum=S084522, ale "pouceny" sietovymi kartami
ci switch-mi som, hlavne s rozmerovych dovodov, presiel na 10n velkosti
1206...
a vzhladom na jeho napatovu odolnost ani velmi neriesim vzdialenosti na dps
podotykam pre p. Horna, oddelenie kondenzatorom nie je galvanicke oddelenie
len ma zaujimalo, ako riesia tento problem iny
vdaka za ochotu reagujucim
Robo

PS k lietaniu:
preukaz pilota sa mi v supliku nevala, ale aj tak ma udivuje, ze vacsina
tupritomnych odbornikov na tvar kridla akosi pozabudla, ze na rozdiel od
Komara, Vazky (pre pamatnikov) a vrat od hangara maju kridla skutocnych
lietadiel "udelatka", ktorymi sa da ovplyvnit prudenie vzduchu okolo nich -
klapky
ale koniec-koncov, aj lietadlo je len hardware s velmi sofistikovanym
firmware :-), tak preco to neriesit v tomto fore