Clanok [bolo: Re: Xilinx a CERN]

Daniel Valuch daniel.valuch@orange.fr
Pondělí Duben 7 17:16:21 CEST 2008

ach jaj... clanok pekny, dal som si uz doma kupit papierovu verziu Trendu.
Je tam len jedna malinkata vec. Vzdy ta ista. Vzdy je v tom zamontovany
fyzik. Ja by som tych fyzikov nakopal do zadku. Stale a dokola rozsiruju
blud citujem "Kým dôjde k zráľke, budú sa lúče za pomoci magnetov
urýchµova» niekoµko hodín."
Magnety nemaju s urychlovanim zhola nic spolocne a fyzici to velmi dobre
vedia. To ze su tie magnety naskladane po velkej casti 27km ringu
neznamena ze sa nimi urychluje. Len ked oni si nedovidia dalej ako na
koniec ich detektora a nepoznaju nikoho ineho ako ineho fyzika to je
potom tazke.
Ako sa pise v kazdej fyzikalnej ucebnici v kapitole Lorentzova sila
magnetickym polom sa elektricky nabita castica urychlovat neda.
Magneticke pole dokaze len menit smer vektora rychlosti, nie jeho
velkost. Urychlovanie sa robi elektrickym polom, ktore dokaze menit aj
velkost aj smer vektora rychlosti pohybujucej sa castice.
Ja by som tu haved fyzikalnu bil, bil a este raz bil....
b.