[OT] Vztlak letadla

oja ondrej.janovsky@alarex.cz
Pondělí Duben 7 14:33:50 CEST 2008


No ja to tady jeste rozvirim :)

http://www.youtube.com/watch?v=ZpwyU30g7rI

Oja.

ps. rovna deska take leta, ale u modelu lepe nez u realnych letadel. Ono 
profil maji od panaboha i ptaci a ruzni poletujici savci.

Jaroslav Buchta napsal(a):
> Tak pokud  dovoli me drobne vedomosti v tomto oboru, je snad jasne, ze
> ruzne profily budou mit ruznou "ucinnost" tedy něco jako pomer
> vztlak/odpor
> Ta polokapka bude asi dost dobra, asi je snaha o laminarni proudeni
> vzduchu a pak bude fungovat ten rozdil tlaku.
> Vrata od hangaru budou tento efekt simulovat naklopenim, o laminarni
> proudeni a ucinnosti asi moc nebude rec ;-)
>
> -----Original Message-----
> From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
> Behalf Of Ales Prochaska
> Sent: Monday, April 07, 2008 1:43 PM
> To: hw-list@list.hw.cz
> Subject: Re: [OT] Vztlak letadla
>
>
> Nekde jsem cetl lidovou moudrost leteckych konstrukteru - Vezmi
> dostatecne silny motor a budou letat i vrata od hangaru :-)
>
> Ales Prochaska
>
>   
>> Ale prosim Vas, to ze takove letadlo neznate neznamena, ze neexistuje.
>>     
>
>   
>> Symetricky profil pouzivaji vsechny akrobaticka letadla. Navic nektera
>>     
>
>   
>> letadla letaji navzdory Vam i s profilem rovna deska a jak krasne.
>>     
>
>   
>> To zda to poleti je jen otazka uhlu nabehu, tloustky profilu, odporu
>> profilu a vykonu motoru. Prakticky leta vsechno na co si vzpomenete -
>>     
> je
>   
>> az divne ze to cloveku tak dlouho trvalo nez na to prisel jak - spis
>>     
> to
>   
>> byla otazka motoru.
>>     
>
>   
>> Jinak hromada starych profilu, ktere se pouzivaji se ani nepocitaly.
>> Proste se omerily a tim to zvadlo.
>>     
>
>   
>> Radek Vicek
>>     
>
>   
>> Peter Bosnak napsal(a):
>>     
>>> Dolu uvedené je dobrá definícia vztlaku.Toto sa používa pri výpočtoch
>>> letových vlastností každého lietadla.Leteckí konštruktéri majú
>>>       
> rozsiahlu 
>   
>>> knižnicu profilov (napríklad vypočítaných v tridsiatych rokoch v
>>>       
> NASA) 
>   
>>> rôznych vlastností,vhodných pre rôzne typy lietadiel,podľa ich 
>>> účelu.Teraz sa už na to používa sw.Symetrický profil nemá význam,ani 
>>> odôvodnenie.Nepoznám lietadlo,ktoré by letelo s krídlami naklopenými 
>>> prednou časťou dohora.I lietadlá,ktoré stoja na zemi s čumákmi 
>>> dohora,počas štartu zdvíhajú zadnú časť a krídla sa tak dostávajú do 
>>> vodorovnej polohy.
>>>
>>>
>>>       
>
>   
>>>                         P.B.
>>>
>>>       
>
>   
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz Hw-list@list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>     
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz Hw-list@list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list@list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>   




Další informace o konferenci Hw-list