Re: Letadla a vůbec - takové jedno víkendové upozornění

Michal Lukac michal.lukac@fstroj.uniza.sk
Sobota Duben 5 22:27:50 CEST 2008

Ano ja suhlasim, taketo ulohy by sa mali hodnotit podla toho ako ju kto vysvetli nie aky je vysledok.
m.
  ----- Original Message -----
  From: HW CNCnet.info
  To: HW-news
  Sent: Saturday, April 05, 2008 10:19 PM
  Subject: Re: Letadla a vůbec - takové jedno víkendové upozornění

  To je jen otazka toho zda je to ciste akademicke (teoreticka rovina)
  nebo prakticke (realny vzlet).

  I kdybysme to vzali prakticky - jedinou podminkou vzletu je jen to aby
  motory dokazali prekonat veskere odpory, ktere vznikaji pri dosazeni
  vzletove rychlosti - pri konkretnich podminkach. Nicmene je treba si
  uvedomit, ze v tom pripade by bylo asi neco spatne - nejak si nedokazu
  predstavit co by zpusobilo natolik velke ztraty pri dvojnasobnem otaceni
     (u jakehokoliv letadla) - je treba vzit navedomi, ze pusobit vykonem
  nekolika set az tisicu koni (u strednich motoru) na tak malou vec jako
  je lozisko zpusobi jeho okamzite vytaveni. Tohle ale stejne dle meho
  nebylo rpedmetem toho jak to bylo cele myslene. Pokud by se neco
  takoveho melo brat v potaz tak to musi byt zadefinovanou jako nejaka
  krivka ucinnosti toho loziska versus jeho otacky.

  Radek Vicek