Letadla a vůbec - takové jedno víkendové upozornění - původní zadání z min. týdne.

jan.kuba honza.kuba@gmail.com
Sobota Duben 5 21:25:38 CEST 2008

Petr P napsal(a):

>Z takove plochy ano proto ze letadlo pokud pomineme konstrukci podvozku se bude pohybovat dopredu

Jak se muze pohybovat dopredu, kdyz pas pod nim ho vraci zpet ???
Predstavte si, ze se tomu eru otoci kolo o jednu otacku dopredu ( obvod
kola bude 1 metr) a pas popojede dozadu  tez o jeden metr.( proste v
kole je snimac a jeho otoceni se meri, podle toho se natavuje rychlost
pasu) . V  case T+3 se kolo otoci za sekundu o 3 otacky a pas popojede
dozadu o 3 metry.
Dejme tomu, ze v case t + 100 se  kolecko otoci 100 x za sekundu a pas
pod nim popojede dozadu o 100 metru.
OTAZKA ZNI:
Bude se to ero pohybovat?
Chci jen odpoved  - bude se pohybovat / nebude se pohybovat !
Pokud se tedy NEBUDE pohybovat ( jakoze nebude) pak tedy NEVZLETNE,
protoze stoji na miste a na jeho kridla nepusobi zadna vztlakova sila!
A ero ( ne raketa )  , aby vzletlo  potrebuje obtekani kridel aby na nej
pusobila vztlakova sila.
I kdyz jsou konstrukce letadel, ktere  dovoli diky  usmerneni proudu z
motoru  smerem  dolu a dozadu kolmy start.

> vzhledem k tahu motru a normalne vzletne jako by se pas nepohyboval, proto ze pohyb pasu je eliminovam otacenim kolecek podvozku a na pohyb letadla nema zadny vliv, jina je situace pokud by letadlo nemelo moznost se vudci okoli pohnout dopredu, pak by samozdrejme nevzletlo.

Ale vzdyt to je v tom zadani - pas eliminuje rychlost letadla - odviji
se tak rychle, jak rychle se letadlo pohybuje dopredu - tedy ma vuci
okolnimu vzduchu 0-ovou rychlost!