Re: Letadla a vůbec - takové jedno víkendové upozornění - původní zadání z min. týdne.

Petr P Rteppa@seznam.cz
Sobota Duben 5 18:24:46 CEST 2008

> Původní zadání bylo asi takové:
>
> Představte si letadlo, stojící na pohyblivém pásu. Vlastnost toho pásu
> je taková, že se pohybuje stejnou rychlostí, jako letadlo, ale opačným
> směrem. Když letadlo stojí, stojí i pás, jakmile se letadlo hne, pás se
> okamžitě začne hýbat opačným směrem. Pás je naprosto ideální, nemá
> setrvačnost a je schopný dosáhnou libovolné rychlosti, takže neexistuje
> letadlo, které by bylo rychlejší, než pás. Letadlo je prostě běžné
> letadlo, není to vrtulník, Harrier, ani nemá náporový motor.
>
> Je možné z takové plochy odstartovat?

Z takove plochy ano proto ze letadlo pokud pomineme konstrukci podvozku se bude pohybovat dopredu vzhledem k tahu motru a normalne vzletne jako by se pas nepohyboval, proto ze pohyb pasu je eliminovam otacenim kolecek podvozku a na pohyb letadla nema zadny vliv, jina je situace pokud by letadlo nemelo moznost se vudci okoli pohnout dopredu, pak by samozdrejme nevzletlo. To jsem mel na mysli pri prvni odpovedi, neb jsem spatne predpokladal ze se letadlo nema pohybovat, ale v tomto pripade letadlu nic nebrani v doprednem pohybu, jedine za by pilot brzdil rucni brzdou. Petr Zak