RE: Re:Letadla a vůbec - takové jedno víkendové upozornění

Milan Lysa Milan.Lysa@progeo.cz
Sobota Duben 5 15:01:58 CEST 2008

Myslím že většinou si jen většina špatně představili to zadání (včetně mě).

To letadlo nebude stát, ale z pohledu řídící věže se normálně rozjede po dráze, bude zrychlovat až dosáhne vzletové rychlosti, vztlaku na křídlech a odletí. Akorát že pod ním dráha nestojí ale točí se v protisměru, ale to je vlastně fuk, protože letadlo postupně zrychlují motory nezávislé na kolech.
Takže pro Boeing bude ten pás dlouhý třeba kilometr nebo kolik normální letadlo potřebuje. Pás nebude letadlo strhávat zpět, to se jen protočí kolečka (2x tak rychle než v případě stojící dráze).

Okolní vzduch může klidně stát, na žádném strhávání vzduchu pásem to vůbec nezávisí.

Jestli to ještě pořád chápu blbě, tak mi pomozte.

Milan Lysa