Letadla a vůbec - takové jedno víkendové upozornění

"Ing. Libor Konečný" support@mikrovlny.cz
Sobota Duben 5 13:55:25 CEST 2008

Vsechny prispevky jsem necetl, ale letadlo pri startu pohybu pasu a pri
odbrzdenych koleckach vlivem setrvacnosti bude stat skoro na miste, v
realu se bude pohybovat mirne vzad v zavislosti na treci sile v lozisku.
Tah motoru bude ucrcite vetsi nez tento odpor.
Jina situace by byla kdyby se pohybovalo na tom pasu vzad, ale o tom tam
neni zminka.
Pripomina mi to otazku z ABC pred 15 ti lety v takovem testu, na konci
strechy  vlaku sedi strelec, vlak se pohybuje rychlosti 200 kmh, strelec
vypali strelu rychlosti 180 Km./h.otazka je predleti strela vlak ?
Samozrejme, ze ano (pokud se nebude vlak pohybovat rychlosti svetla ;-) )
LK