Re: zateplení soklu (bylo Re: UTP kabel v zemi, životnost?)

Martin Záruba swz@volny.cz
Sobota Duben 5 07:15:13 CEST 2008

Pokud to dobře chápu, tak z toho grafu vyplývá, že po zateplení soklu klesla teplota (žlutá čára) o asi 3st, venkovní teplota (zelená) o asi 5 st. to by bylo docela logické a rozumné, ale divný je údaj z cca 22.7., kdy venkovní teplota stoupla stoupla, ale teplota základu klesla.
Můj názor je, že izolace soklu může zvýšit teplotu základu a především obvodové zdi o cca 2 stupně při venkovní teplotě 0 stupňů a cca 3 stupně při -10 stupních venku. To není zas tak málo a hlavně rosný bod v místě soklu se pravděpodobně dostane ven mimo beton soklu, což považuji za důležité. Pokud ale máte dobře izolovanou podlahu (10cm polystyrén) bude vliv na celkové teplené ztráty okolo několika procent.

Martin Záruba

Abych měl přehled, jak účinná je tepelná izolase základů - budu okolo nich
dávat polystyrén. Zatím jsem nikde nenašel podrobnější údaje o tom jaká se
ustálí teplota pod barákem, kolik utíká základama a kolik podlahou. Né že by
na tom pak šlo něco změnit, ale jen abych věděl :-) Něco se měřilo tady
http://dum.skvor.com/index.php?md=clanky&ac=clanek_show&id=39&klic=15018882502008045494071504
 ale těch čitel tam dám víc. Taky jsem našel zcela protichůdné informace,
jestli je nutné používat drahý polystyren Perimetr, nebo lze použít
obyčejný. Podle katalogových listů v nasákavosti takové rozdíly nejsou a to
že Perimetr nasáká přes uzavřené bublinky na povrchu pomaleji, zase znamená
že taky pomaleji vysychá. Takže pro ustálený stav je to vlastně jedno. Někde
jsem našel informaci že ten obyčejný sežerou plísně - no fakt nevím,
chemicky jsou snad ty polystyrény stejné. Tak tam dám ten levný a budu
sledovat jestli se to bude časem měnit.
Anděl