Jak a cim startovat mnoho zarivek najednou?

Bitovod hw@prelude.cz
Pátek Duben 4 22:45:15 CEST 2008

Zdravim,

potreboval bych udelat rovnomerne a silne svitici plochu cca 15x20cm a rikal
jsem si, ze by nebylo uplne od veci pouzit nekolik (dejme tomu 6-8) 8W
zarivkovych trubic natesno vedle sebe, ale nejak se mi nechce resit delat
tolik startovacich obvodu (potrebuju rychly nabeh, pokud mozno u vsech ve
stejnou chvili, takze asi elektronika) a mam k tomu nekolik zvidavych
dotazu:

Existuje moznost, jak ty trubice startovat z neceho spolecne? V tomto oboru
jsem jeste nic nepodnikal, takze jak funguje jedna zarivka s klasickym
starterem si tak nejak vybavim, ale figle mi unikaji.

A dalsi "drobnost" - je nejaky duvod, proc by se trubice nemely navzajem
dotykat, nebo je jim to jedno? Tepelne ztraty asi budu resit nucenym obehem,
takze z tohoto pohledu by to snad mohlo byt OK, ale potreboval ych je co
nejblize k sobe, idealne nadoraz.

A jeste do tretice - jak moc se zarivkam libi caste starty a zhasinani? Vim,
ze o klasickych velkych s klasickym starterem se rikalo, ze jim to prilis
nesvedci, plati to i o tech dnesnich malych s elektronickym predradnikem?
Potreboval bych to cas od casu provozovat v rezimu cca 2-5 minut zapnuto, 5
minut vypnuto a tak treba sest sedm hodin stale dokola.

Modri jiz vedi - ano, jde o "studene svetlo" pro velkoformatovy zvetsovak, s
puvodnim kominem a 250W zarovkou se mi ta krava nejak ne a ne vejit na vysku
rozumne do fotokomory, tak jsem si vymyslel plochy panel se zarivkami
(samozrejme s opalovym sklem pod nimi). V dosazitelnem svetelnem toku by
snad nemel byt problem. Neresil jste nekdo neco podobneho?

Diky za kazdou rozumnou radu.

Pavel Kutina