Merak ESR, pripadne DCR?

Pavel Novotný novotny.pp@atlas.cz
Středa Duben 2 14:59:29 CEST 2008

Problem ESR je skutecne primarne problemem spinaných zdroju, ktere dnes jsou
v podstate vsude.
Osobne mam presne opacny dojem, tak 70% vsech problem ktere resim je prave
zpusoben elitama a jejich ESR.
Mimo jine provozujeme par stovek pulsnich zdroju v rezimu 7/24 a u vetsiny
znich tak co 3 roky menime prave hlavni C na sekundaru, popravde bych si
troufl tvrdit, ze kondenzator je dnes nejproblematictejsi soucastka, kterou
ani ti nejlepsi nedokazi vyrobyt s zivotnosti v radu vetsi nez 10.000 hodin,
coz je popravde smesne malo.

DCR, tento vyraz pouzivaji nektreri vyrobci mericu ESR,ja to vidim tak,ze to
je ERS merene DC proudem, C si lze predstavit jako rybnik do ktereho lze
napustit naboj a tak i kdyz proud netece skrz tece do a z.

To se mi libi, pouzivate to, jak je to presne?
>Mate-li k dispozici PC (asi ano) pak zkuste kouknout sem:
http://www.radioamater.cz/cisla/pdf/2005-6.pdf str. 21 Jednodusej to uz
opravdu nejde.

To si nemyslim, vyrobce tranzistoru v datasheetu uvadi, kolik toho
tranzistor snese, ale vyrobce C k tomu dodava, ze to snese a to jen
1000,2000,5000 hodin ....
>Je to to samé, jako kdybyste dal to zařízení tranzistor na samé mezi
katalogových hodnot,