Merak ESR, pripadne DCR?

Peter Bosnak lajost@zoznam.sk
Středa Duben 2 15:00:13 CEST 2008

To sú bežné závady,kvôli ktorým mením elyty i ja. Pri vytečenom,alebo
nafúknutom elyte ani nemá význam kontrolovať ESR.Mne ide skôr o to,že
mnoho servisných technikov sa hneď vrhne s meračom ESR na elyty a najdú
vždy nejaké vadné.Pritom vysoké ESR elytu sa dá často zistiť i meraním v
obvode,kde je zapojený.Ja som chcel povedať iba toľko,že pri
závadách,kde som predpokladal vysoké ESR sa to skoro nikdy
nepotvrdilo.Samozrejme netvrdím,že elyty nebývajú vadné ale ide o ich
iné závady (pokles kapacity,zvod,skrat,presakovanie obsahu).

              P.B.