Merak ESR, pripadne DCR?

Cihak@dkv.lbc.cd.cz Cihak@dkv.lbc.cd.cz
Středa Duben 2 14:00:32 CEST 2008

Zajímavé... Já se to styděl přiznat, ale jsem na tom úplně stejně.
Nepamatuji se, že bych někde vyměňoval vadný elyt (pokud nebyl celý od vytékající soli, nebo nebyl poddimenzovaný v některých PC MB). Mám tu hračku od pana Zajíce a elyty, které dávám do svých konstrukcí (obvykle použité) poctivě přeměřuji a nevzpomínám si, že bych nějaký elyt vyhodil se špatným ESR...
Že by zhoršené ESR byl spíše takový strašák, kterým se ospravedlňuje neschopnost najít skutečnou závadu případně vysoká cena opravy ? :-))). A Hrrrr všichni do mě...

	Martin.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of Peter Bosnak
Sent: Wednesday, April 02, 2008 1:36 PM
To: konfera
Subject: Merak ESR, pripadne DCR?

Postavil som si asi pred dvomi rokmi merák ESR podľa

http://www.qsl.net/iz7ath/web/02_brew/15_lab/06_esr/index.htm

a som trochu v rozpakoch.Mám krabicu
elektrolytov,použitých,nových,malých, veľkých,asi 300 kusov a keď som
tento merák skúšal,našiel som tam iba 2 ks s veľkým ESR. Pracujem ako
servisný technik a stále počúvam kolegov,ako museli vymeniť 10-20 elytov
v jednom zariadení pre vysoké ESR. Ja také šťastie (alebo smolu ? )
nemám a i keď som podozrieval niektorý elyt na veľké ESR,tak sa mi to
potvrdilo zriedkakedy. Meral som niekoľko elytov zo zariadenia firmy
Ampex,rok výroby asi 1965 a všetky boli úplne v poriadku. Je vysoké ESR
skutočne problém,alebo sa to týka iba tepelne,alebo inak namáhaných
elytov v meničoch a podobných zapojeniach ?