Zapojeni luxmetru na AD

Pavel Hudecek phudecek@tiscali.cz
Sobota Září 29 20:42:15 CEST 2007

Ještě pár složitostí:

- A/W jsou definovány pro určitou (zpravidla jmenovitou) vlnovou délku. Proud totiž nezávisí přímo na výkonu, ale na počtu dopadajících fotonů (ideální FD by měla na každý dopadlý foton uvést do pohybu jeden elektron). Energie fotonů je závislá na vlnové délce a tak stejný proud při 700 nm bude představovat úplně jiný výkon, než při dejme tomu 450.

- V případě luxmetru je ještě potřeba, aby dioda společně s filtrem měla charakteristiku odpovídající jakémusi normalizovanému lidskému oku. Jinak budete dostávat údaje, které v závislosti na dopadajícm spektru budou, ale většinou spíše nebudou odpovídat luxům. V GM mají nějakou diodu, která je takovým filtrem vybavena, ale momentálně si na typ nevzpomínám.

PH
  From: CNCnet.info
  aha to je chytre - dekuji moc obema

  jestli chapu tedy dobre tak v mem pripade muzu vyhodit celej ten
  kalibracni delic a zpetnovazebni odpor pripojit rovnou na vystup OZ - v
  mem pripade ma dioda 0.6A/W takze se jen kouknu jakou ma plochu cipu az
  to budu prepocitavat a vic nemusim nic resit - defacto to jen kopiruje
  charakteristiku FD.

  Jeste mi poradite nejakej sikovnej OZ na tohle pouziti? Rozkmit 0-5V?
  Idelane dostupny v GME.