Zapojeni luxmetru na AD

CNCnet.info hwnews@cncnet.info
Sobota Září 29 13:11:11 CEST 2007

Zdravim,

mel bych opet dotaz na zdatnejsi obvodare nez jsem ja.

na tomto obrazku http://www.jakjevenku.info/obr/luxmetr.png je
katalogove zapojeni luxmetru pro fotodiodu (ta je zapojena na vstupu v
zavernem smeru).

mohl by mi nekdo poradit jak se to cele pocita - jak to vubec meri a jak
se urci zesileni? a take jaky mam pouzit OZ abych to mohl napajet 5V
(aby mi to neprelezlo pres rozsah AD) a chodilo to od 0-5V (predpokladam
nejaky rail-to-rail)?

v tom popisu pisou jak to zkalibrovat:

vezmete 100W zarovku, nastavte citlivost 1mV/lux (to je ve zpetne vazbe
odpor o hodnote 100k) a nastavte trimr k vystupu z OZ. Nastavte
vzdalenost fotodiody od lampy tak, ze na vystupu namerite 0.38V - tato
hodnota znamena, ze na povrchu FD je osvetleni 100lux - pak nastavte
trimr tak aby ukazoval na voltmetru 1V tedy cely rozsah 500lux.

jediny udaj co jsem nasel co by korespondoval s temi 0.38 je nejaky S
coz je Photo sensitivity v jednotkach A/W - to vubec netusim co je. Tu
diodu co tam mam ma tenhle udaj 0.6.

--
Radek Vicek