Hodnota proudu telefonní smyčky

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Čtvrtek Září 27 16:30:21 CEST 2007

> Neda, protoze jde o ss odpor rele v ustredne, ne o impedanci telefonu
> (ktera je 600Ohm, ale plati jen 300-3400Hz).

Zdravím,
  to už je trošku zastaralá informace. V dnešních ústřednách už žádná napájecí
relé nejsou.
  Proud se stabilizuje v obvodu SLIC elektronicky. Ani obvod SLIC tam však už
samostatně nebývá, pohltil jej obvod SLAC, a ještě nověji i D-SLAC čí dokonce
Q-SLAC - jeden obvod pro kompletní linkovou sadu 4 účastníků :-).
  S pozdravem Pavel Troller

> Ty hodnoty mam nekde v sesite, neco mi rika, ze je to asi 10mA. Beztak
> ale zrejme Jakub Serych odpovi driv :-).

10 mA by bylo málo, zejména starší telefony s uhlíkovým mikrofonem potřebovaly
více. Na 10mA by byl ten mike hrozně nelineární a hlavně by měl hrozné
šelesty. Jedině speciální MB mikrofony byly konstruovány na nižší proud.

> MP

  S pozdravem Pavel Troller