usb na 50m

Jan Waclawek wek@evona.sk
Pondělí Září 24 09:14:26 CEST 2007

Petr Tomasek wrote:
> Hm, a vysvetli mi nekdo, jaktoze 10Mbit ethernet funguje uplne
> bez problemu - taky na twisted pair jako USB pri 20Mhz sample rate
> (na rozdil od 12Mhz u USB 1.1)?

To je velmi jednoduche. USB bol navrhnuty zamerne s ohladom na
jednoduchost (=> cenu) vysielaca a prijimaca. Ethernet vlastne zahrnuje
pomerne zlozite analogove obvody na vstupe a vystupe, a u USB sa jedna
vlastne len o mierne modifikovane bezne digitalne buffre. Dalej, u
ethernetu su obe prenosove trasy nezavisle a nesynchronne; navyse
ethernet je peer-to-peer (inaksie povedane, jedno zariadenie si nemoze
"vynutit" data od protikusu) - toto vsetko je preto, pretoze u ethernetu
sa nepredpokladaju zarucene prenosove vlastnosti, kdezto u USB ano.

wek